Drinking beer could help prevent weak bones. ∞
This week’s superfood is—in a Homer Simpson style— mmm beer
But hurry, there will be another study condeming drinking beer next week!
Dr Claire Bowring, from the National Osteoporosis Society, said: “These findings mirror results from previous studies which concluded that moderate alcohol consumption could be beneficial to bones.
“However, while the National Osteoporosis Society welcomes measures to improve bone health we do not recommend anyone increases their alcohol consumption on the basis of these studies.
“While low quantities of alcohol may appear to have bone density benefits, higher intakes have been show to decrease bone strength, with an alcohol intake of more than two units per day actually increasing the risk of breaking a bone.”